onsdag, juni 20, 2007

Vi bokstaverar det ångest

Pissångestmidsommarn nalkas. Kan det inte bara vara en vanlig himla fredag? Varför kan det inte bara få vara en helg då allt är lätt. Där det finns en pool av folk man kunde gå till och bli matchad med ett gäng andra som garanterat hade samma värderingar och humor som en själv och så kunde man springa ut på gröna ängar tillsammans. Hand i hand iklädda tunna linnebyxor, bar överkropp och blomkransar i håret. Skratta. Kanske knäcka en burk sill. Kanske någon tar med en gitarr. Kanske någon skjutsar oss till en Pripps blå-reklam.

Men, nej, jag sitter kvar här på jobbet. Alldeles paralyserad. Jag har inga planer. Igen.
Jonna jobbar på midsommaraftons kväll, släktens landställe i skärgården är bokat av andra släktingar, de vänner i min ålder jag har här sticker ut från stan och jag måste vara nära en dator under helgen. Oh, joy.

Men å andra sidan. Jag HAR en flickvän, jag HAR ett jobb jag älskar, jag HAR möjlighet att åka till hem till gotland och fira med familj och vänner.
...så det är väl mitt fel att jag känner...pissångestmidsommar.

2 kommentarer:

J.A. sa...

pissångestmidsommar--- var ett bra ord - det ska jag börja använda

Patricia sa...

Åk hem en sväng! Hälsa på mamsen och pappsen. Do it.