torsdag, juli 26, 2007

Dagens fråga

Varje dag har vi på dagen.se en fråga som relaterar till någon av tidningens artiklar.
Det är alltid roligt att läsa kommentarer och se vad folk svarar. Och ibland blir det extra roligt.

Idag hade vi den något lustiga frågan: Vad dricker du i sommar?
Bland svarsalternativen fanns, läsk, saft, vatten, lightläsk och alkohol.
Några tog frågan på största allvar och nöjde sig inte bara med att klicka i sitt svar, utan skrev också långa kommentarer.
Favoriten är den här:
Knasig fråga?! hur som...jag dricker aldrig läsk, enbart mineralvatten. Vid jul, nyår och påsk dricker jag must. Till frukost dricker jag juice och mjölk. På kvällen thé. Under dagen en hel del kaffe. REnt alkohol dricker man väl aldrig. Men jag dricker vin till maten vid hägtidliga tillfällen, på restaurang eller när man softar på någon strandpromenad. Dricker öl till fotboll, och irish coffe kulna vinterkvällar framför öppna spisen. drinkar enbart på mingelfester, dock i begränsad omfattning. Whiskey i förkylningstider, (oslagbart, har inte vart rejält förkyld sedan 5 år tillbaka, högst lite smått vintersnuvig). Vid magsjuka klämmer jag i mig ett par matskedar vodka 2-3 ggr om dagen, vilket hjälper.

Så. Då tackar vi för informationen.

3 kommentarer:

Kristofer sa...

Fast du måste erkänna att det är en himla fjantig fråga. Speciellt att ställa alternativen 'Alkohol' mot 'Vatten'. Som man ropar får man svar sägs det ju.

Emanuel Karlsten sa...

Ja, störtlöjlig fråga.

Dag Selander sa...

Dagen-frågan visar sig ju vara suverän med tanke på det svar som kom och som du benämner "favoriten"...

Denna din favorit ger underbar humorframkallande träning av ansiktsmuskulaturen, vilket gjorde mig gott. Likagott som något av favoritens olika intag tillsammans! Tack, Manne!
//Dag