söndag, juli 08, 2007

Fast på Bromma


Bild från torsdagens Dagen

Som en del av er har läst, förstått och vet så är jag påväg till Visby. Idag börjar Almedalsveckan och Dagen och Frälsningsarmén har ett samarr med (g) som i Gud.

Jag ska dit och göra lite webb-tv för Dagen.se och har skickat ner all utrustning och packning i förväg. Kvar är jag. På Bromma flygplats. Och kommer ingenstans.

Det är fullt på alla flyg. Och jag borde veta bättre. Men nu sitter jag här på Bromma flygplats och det finns inte en enda liten sketen plats till mig. Det har varit fullt i veckor och min enda chans är nu om någon bokar av eller inte dyker upp. En på hundra.

Men det mest ironiska är - kommer jag inte med så blir jag tvungen att ta båten. En biljett som kostar 520kr.
Sätt det mot skillnaden om jag kommer flyget - 297kr. Över två hundra kronor dyrare att åka båten. Båten som, utöver resan till Nynäshamn, tar 3h 15 min.

Jag är frustrerad, arg och irriterad.

Nu slutar jag blogga.

2 kommentarer:

Emil sa...

Vänj dig vid att ta färjan när du ska till Gotland. Om tio år kommer förhoppningsvis de tuffa miljöskatterna göra det omöjligt för oss vanliga människor att ta flyget när vi åker inrikes ;)

Emanuel Karlsten sa...

Tvärtom! Jag måste ju passa på nu när jag har chansen! ;)