söndag, juli 08, 2007

Månglarna är redan här




Jag kan inte ta mer än tre steg in på Visby flygplats innan jag har famnen full av prylar. Kan ni inse vilket sjuk jättejippo det är här nere? Alla stora företag satsar MASSOR av pengar på den här veckan. Trots att det bara är några tusen som är här. Eller kanske just därför. Det är såklart extremt koncentrerat av makthavare, opinionsbildare och lobbyister. Alla ser sin chans att få ut sitt budskap, att befästa sin produkt.

Så därför häver ALLA företag ur sig prylar. Och program. Och tidningar.

För varje steg jag tar får jag en ny pryl. På flygplatsen. En flaska "vattenavgaser" från BMWs nya miljöbil, politikerbloggens egen almedalstidning (i äckligt papper) och seminarierprogram.

Samtidigt som jag fnissar åt det får jag flashbacks från förra året. Då kunde vi gå ut med strandgatan och få lunch, fika, vatten, handdukar och badshorts.
Skulle man till stranden och inte hade ätit var det bara att lunka vägen förbi strandgatan så fick man allt.

Jahjälp. Det kommer bli en kaotisk vecka.

Inga kommentarer: