onsdag, juli 25, 2007

"Mobilt bredband skapar frihet" eller "Saker att anteckna i ditt intresseblock"

Ja, det mobila bredbandet fungerar ju på jobbdatorn. Det är den jag sitter och skriver från nu. Här när jag åker förbi mariatorget.

Så här kommer min morgonrapport. (Mest för att det är så coolt att jag kan åka tunnelbana och vara uppkopplad samtidigt):

***
Mitt SL-kort går ut i morgon upptäcker jag. Det innebär att jag, inom en och en halv månad, har köpt tre SL-månadskort.
***
Det luktar bajs på centralen.
***
Nyhetstorkan i Sverige fortsätter. Aftonbladet toppar med att allsångsartisterna vägrar sjunga allsång efter kamerorna släckts. Det, mina vänner, är glada nyheter. Det innebär att världen igår var relativt smärt- och dödfri.
***
Peter Jöbacks nya låt lät bra på allsången igår.
***
Jag kom en kvart för tidigt till pendeln. Det var bra. För då kunde jag blogga.


Det här blir bra, mina vänner. Bara jag får skiten att fungera på MIN dator.

1 kommentar:

Kristofer sa...

Helt plötsligt ser jag poängen med Twitter. :)