måndag, juli 02, 2007

Välkommen måndag

Dags att klippa sig igår igen. Sedan flera månader rakar jag bara av håret. Själv. Det blev för dyrt att hålla efter mitt långa hår, tyckte jag. Och omständigt. Kanske mest omständigt. Med kort hår är det ju bara att raka. Tänkte jag.

Så igår böjde jag mig över duschen och rakade igen. Minns att jag gladdes över den goda rutin jag har över detta nu.

Så helt plötsligt skramlar det till och en rejäl tuss hår faller ner. Sådär mycket hår visste jag inte ens att jag hade, tänker jag och fingrar lite på det nyrakade.
Hud!
Jag känner hud! Skräck infinner sig i hela min kropp samtidigt som jag ångestfullt kontrollerar rakapparaten.
Crap!
Den är inställd på lägsta rakhöjd!

Jag ställer direkt tillbaka till min vanliga rakhöjd och tar några tag i resten av håret innan jag kastar mig framför spegeln. Det är kört. Den lilla plätt kal skalle är alldeles för tydlig. Det blir omöjligt att laga.
Ända sättet är att fortsätta raka skallen kal och Det var bara att raka inse att frågorna om rasism och cancer får hagla den närmsta veckan.

Välkommen måndag.

7 kommentarer:

Jeez sa...

*asg* ursäkta skrattet, men jag känner igen mig allt för väl. Fast det var inte mitt eget hår jag rakade av utan sonens... min ursäkt var/är att jag är ovan vid trimmern. Det svbåraste var att hålla god min så att inte den 3½åriga sonen skulle tappa fattningen och vägra sitta ner och bli rakad.

Mackan sa...

Jag lät själv manen falla förra veckan (9 mm) så nu börjar det se riktigt okej ut.

Lider med dig.

Och skrattar, lite sådär i smyg.

Lea sa...

Jag tror att det inte är lika unikt att vara "skallig" längre. Många rakar sig utan att vara sjuka eller nazister. Vissa passar ju otroligt fint i det också. I värsta fall så kan man nöja sig med att det växer ut snabbt.
Må gott!

P.S. Har addat dig hos mig!

Jesper sa...

*Garv*

Jahaja, Kustjägarfrippe, nu alltså? Men du HAR ju redan sommarjobb och behöver ju inte gå på någon anställningsintervju på flera dagar, så det hinner nog växa ut...

Peruk, kanske?

Keps, har jag hört är ett annat hårt alternativ i de här sammanhangen. :-)

Pastor Astor sa...

Du skulle kunna raka bort ögonbryn och -fransar också och hävda att du går på cellgifter, så får du en massa sympati också.

Joye sa...

http://www.cikava.com/gallery/albums/Emoticons/This_thread_is_worthless_without_pics.gif
orkade inte gräva fram: this blog is worthless without pics

Emanuel Karlsten sa...

Pics kommer bara på torsdagar. I tidningen dagen. No more, no less.

För övrigt: Tack för alla glada tillrop