onsdag, augusti 29, 2007

Ett krig blossar upp i den heliga flygeln av bloggosfären

Daniel Astgård på den, numera, förfärliga bloggen Tro och Tänk har i ett inlägg inlett ett krig. Ja, han må kanske inte riktigt inse det, men det kommer kosta att ge sig in i strid med mig.
Igår hade han, till blogg Tro och Tänk, valt att pulicera mig som gris. Någon sketen Nasse som finns i nån perifer barnbok.

Ni, Trotank, inser såklart inte vad ni gjort, ber jag i mitt innersta. Inser inte vilken maktposition jag står i. Vilken bloggkung jag är, här i bloggosfärens heliga flygel. Kanske har ni nu insett det, när ni ser den majestätiskt stora mängd reaktioner ni fått på bloggposten. Kanske har ni insett att ni valde fel anlete att jämföra med en barnboksgris. Kanske har ni insett att jag, och alla mina bloggvänner - ja, de som verkligen gillar mig och inte sysslar med grislyteskomik - kommer demonstrera likt arga muslimer efter karikatyrpubliceringar utanför er domän. Det må vara så att vi - och vi är många - inte riktigt vet vad vi kommer demonstrera om eller för eller mot, men vi kommer stå där och skrika oss blå. Mot er. Mot lyteskomikens sista utpost. Mot det krig ni valt att starta mot den "bloggande soldaten". Må ni bäva. Må ni lära er av Scandic. Må ni lära er från Aftonbladet. You don't mess with me!
Så när du vaknar upp några sekunder längre ner, och ser "kommentera här" och inte riktigt insett vad som hänt, så minns - det är Loggbok som kört över er.

Här får ni, trotänkande bloggen, tillbaka en rättmätig sked lyteskomik:

Daniel Astgård:
Allram:








Daniel Astgård
Shrek:








Astgård:
Gustav Wasa:









pff.

6 kommentarer:

Pastor Astor sa...

Hahhaha!
Jag gillar Allram - den hade jag inte tänkt på själv, faktiskt, men den är ju asbra!

Pastor Astor sa...

Men om det är krig du vill ha...

Emanuel Karlsten sa...

våga bara...

Jeez sa...

haha

*slår mig ner och tittar förundrat på*

Pastor Astor sa...

Ditt drag.

berinder sa...

Allram-bilderna är borta... ahh... vill se ju!