måndag, augusti 27, 2007

Första skoldagen

Så. Första skoldagen är här. Nästan i fullständig likhet med första skoldagen i gymnasiet. Småpirrigt, men ändå ganska balanserat.
Kom igår och inackorderade mig i ett 10kvm rum i en villa. Delar huset med 6 andra. Stökigt och lyhört. Måste köpa öronproppar.

Annars känns det rätt bra. Är fortfarande lite ambivalent över det här med folkhögskola. Fasar inför folkhögskolemys. Fasar över att jag kommer tröttna på klasskamrater. Fasar över nivån på utbildningen. Fasar över att jag ska ändra mig nästa vecka.
Men annars - älskar det.
Att få skriva. Träffa andra som åkt från hela Sverige för att fullfölja sina skrivardrömmar. Långa skrivprtatarkvällar där vi talar om sånt vi läst, vill läsa och skratta åt löjligheter.
Jahjälp så mysigt.
Eller är det folkhögskolemys? Isf tar jag tillbaka allt, såklart.

Idag fick jag förresten publicerat min första frilansartikel. En kille på gotland ska spring maraton för sin vision om ett musikgymnaisum. Inget mästerverk, men det duger. Mest irriterande är att de lagt till en mening (med felaktiga uppgifter) och att de inte kan sätta bilden upprätt på webben.
Förhoppningsvis kan detta bli det första av flera. Har aldrig tidigare förstått hur enkelt detta är! Skriv, ring, och casha in. Hela världen borde göra't!

1 kommentar:

Patricia sa...

Naj men hu! Vaför kan de inte få bilden rätt? Hur svårt kan det vara? Kul att du kan tjäna lite (eller är det mycket?) pengar på att skriva.