söndag, augusti 05, 2007

Höstens must-have?

Det var i Hälsans hus, där på underbara fjällgatan vi såg den. Reklamlappen. Alldeles utanför toaletterna, ovan Hermans. Precis där man står och toa-köar. Där låg den i ett fack på väggen.
Vid en första syn tycktes den inte särskilt konstigt. Sen rycker vi till. Både jag och Jonna.
Vad är det hon gör?
Vi tittar närmare.






Det är en närmast chockerande insikt. Att se denna, tillsynes, trevliga och friska människa trycka upp en vattenkanna i ena näsan för att låta det rinna ut i andra. Se hur hennes näsborre är helt upptöjd efter alla omgångar.

Vi lägger ifrån oss reklamlappen, går vidare, och kämpar hela dagen med att radera våra visuella tankebilder. På den. På oss. På hur bilden hade sett ut om de zoomat ut. Vad hon gör med snorvattnet som kommer genom näsan. Om varför hon är så glad.

Usch.
Jag kan inte skaka det.

2 kommentarer:

Kristofer sa...

För den som blev lockad att själva prova på kan jag rekommendera följande två sidor:
http://www.k-yoga.se/neti/
http://web.telia.com/~u31221614/

Missa inte heller det spännande Tarmsköljningspaketet också!

(Jag vill påpeka att jag inte får betalt för att skriva detta ;-)

Gärningsmannen sa...

Jag tycker du lägger näsan i blöt...