torsdag, augusti 02, 2007

Och litet nya grejer

Bloggen har bytt utseende. Ja, marginellt, I know.
Texten längst upp har ändrats.
Nu går den såhär (om du mot förmodan inte orkat byta blickfokus och läsa ovan):
"Uppväxt som pastorsson och fjärde generationens frälsningssoldat har det alltid varit av största vikt att reflektera. Bloggen är mitt sätt att tvinga vidare reflekterandet. Jag är kristen, men mest människa. Som du."

Rätt ok intro till bloggen, va?

På höger sida har jag nu (på tiden?) lagt in blogglänkar.
Mina fyra just nu bästa bloggar.

Därför kommer här mina motiveringar:

Birger Schlaugs blogg
Alltsedan Almedalsveckan har min respekt för Schlaug växt. En till synes ärlig och uppriktig människa på jakt efter sanning. Hela det tänket präglar hans blogg, som även ömt, skickligt och med några skvättar humor handlar mycket om vardagspolitik.
Läs förresten Schlaugs intressanta kommentar på min "Med byxorna nere"-post

Tro och Tänk
Nu när Mackan också anslutit sig till Tro och Tänks stall har nivån och bloggtakten höjts ännu mer. När Tro och Tänk anstränger sig och visar hur tro och tänkande verkligen kan se ut i praktiken är de något av det mest läsvärda som finns på internet. Håll igång nu, förtusan!

Kristofer
Kristofer har börjat hitta sin nisch. Som något så ovanligt som kyrkogranskande mediakille. På senare tid allt mer läsvärt. Höll ett öga öppet, hörrni!

Underbara Clara
Jag vet inte ens vad hon heter på riktigt. Och ärligt talat är jag inte ens förtjust i mode, som är bloggens egentliga innehåll. Men när Clara regelbundet drar iväg inlägg som "Söndagschic för kyrkan" och berättar om härliga cellgruppskvällar för sin allt annat än kristna läsarkrets så kan jag inte annat än att läsa, och även länka till henne. Om inte annat som ett alternativ till alla oss neggisar som muttrar över hur tråkig kyrkan är. Clara färgsätter, piggar upp och är...alternativ.
Lyssna förresten på hennes radioprogram! Värt varenda minut.

Ja, listan uppdateras allteftersom. Så nu gäller det att ni håller flaggan högt. Annars ersätts ni.
Ha.

3 kommentarer:

Birger Schlaug sa...

Tufft jobb...:-)

Pastor Astor sa...

Tack för berömet!

underbaraclara sa...

Oj! Stolt som en tupp :D