onsdag, september 12, 2007

Det här med stolthet, asså

Vaknar upp varje morgon i mitt kyffe till rum och känner mig lite småäcklad. Det luktar apa här inne. Sådär som det bara gör i killars tonårsrum. En sur doft av hudslagg. Innebandydojor och orolig sömn.

Jag fattar det inte. Jag försöker vädra, men det fungerar inte. Jag försöker duscha innan jag lägger mig - ingen skillnad. Jag tar aldrig in varken skor eller gympadojor i rummet, men inget hjälper. Just nu är jag inne på teorin om att det är mögel i sängen. Eller att Jonna har tryckt ner något illaluktande medel i kudden som gör att jag ska sakna henne och hennes pedantiska touch ännu mer. Och det gör jag.
Jag är i desperat behov av en kvinnlig hand i det här rummet.
Eller kvinnlig. Någon som luktar gott räcker.

Varje dag springer jag runt och sprutar parfym där jag kan och så fort någon kommer in börjar jag gorma "Åh, shit vad det luktar här inne. Vad har hänt? Vad är grejen!" Och så går jag runt och låtsas överraskad - liksom tagen på sängen - av doften.

2 kommentarer:

underbaraclara sa...

haha, hemskt! äcklig lukt måste vara det mest tabubelagda av allt. Det är en prövning från Gud Emanuel, mark my words!

Tor Billgren sa...

Jag tror att det är din syndiga livsstil som utsöndrar sig i rummet.