tisdag, september 18, 2007

Godhandling hjälper kristna hjälporganisationer

Hittade en site: godhandling.se som hade en riktigt schysst idé.

Istället för att jag, som kund, kryssar runt på massa siter och köper prylar, köper jag de genom godhandling.se och skänker samtidigt pengar till välgörenhet. Utan att det kostar mig en krona.

Godhandling har uppenbarligen hittat nån bra deal med CDON, BOKUS och massa andra siter, där de självmant skänker en viss del (tio procent?) till en hjälporganisation.
Och här kommer det fina.
Du får själv välja vilken organisation du vill skänka till.

Välj mellan Frälsis, Erikshjälp, Röda Korset, Kristna Fredsrörelsen och massa annat.

Samma produkter, samma pris, men massa pengar till välgörenhet. Suveränt!

2 kommentarer:

Johan Stenberg sa...

Jag hittade varken Livets Ord eller Opus Dei i listan, så det får va för min del. ;)

Anonym sa...

Det låter ju suveränt bra! Det ska jag också börja med.