onsdag, september 12, 2007

Mediaprylen

Hela den här journalistprylen har fått bloggen att stanna av lite. Så fort jag får reda på något bra eller halvt banbrytande så skriver jag inte om det. Istället funderar jag på om jag kan göra ett frilansknäck på det och tjäna några tusenlappar. Och så skickar jag iväg en förfrågan till några redaktioner, får ibland ett ja, ibland ett nej, och sedan sitter bloggen här tom och ensam med inlägg om min stinkande kropp, och raseriutbrott.
Och det kanske inte är så kul, alltid.
Men om jag skriver om bra nyheter här på bloggen så försvinner det ibland in nån tidning.
Häromveckan damp det till exempel ned ett brev från Aftonbladet. En utbetalning på 700kr som tack för ett tips de fått från min blogg.
Och det är väl fint och tacksamt att massa medienissar läser bloggen i jakt på nyheter. Men det innebär också att det blir mer kroppsdofter, och mindre "breaking news". Typ. Iaf så länge jag är en snållevande student, som vägrar ta studielån och är beroende av frilansuppdrag.

Idag fick jag dessutom reda på att det frilansknäck jag tänkt göra om de här anonyma gudstjänstbesökargrejen på Tro och Tänk (där vem som helst kan signa upp sig på att springa ut och recensera en gudstjänst i närheten. Recensionen, som presenteras på Tro och Tänk, ligger sedan som grund till ett samtal om kyrkans - i allmänhet och den recenserade kyrkan i synnerhet - framtid och förhållande gentemot nya människor) blivit snodd av tidningen jag pitchade idén för.
Småförbannad, och något förnärmad (ursäkt är dock mottagen och godtagen), inser att jag lämnat anonyma gudstjänstbesökare utan kommentar här on the blog.

Så, min pliktskyldiga kommentar är; Suveränt!
För övrigt håller jag fast vid min tidigare analys.

Äh, skit. Nu blev jag nedstämd av ämnet igen. Himla idéstöld.

3 kommentarer:

Pastor Astor sa...

vilken tidning?

Emanuel Karlsten sa...

Väljer helst inte att skriva.
Men maila mig så kan vi ta det den vägen.

Pastor Astor sa...

OK. Det är klart...
Tack för uppmuntran förresten!