söndag, september 02, 2007

Själv trodde jag annonsen var ett practical joke från humanisterna


Har ni sett den här annonsen i Dagen? Den dyker upp då och då.
Undrar vad de själva tänkte när de fick se annonsen första gången i skrift?

Åh, där är den. Den röda bakgrunden blev fin. Bibelparafrasen också. Och så fina namn. Irrtv. Vänta. Irr, tv. Nämendu. SABLAR!

Och så insåg de att de nyss startat ett företag, en seriös kristen mission, med det osannolikt roliga namnet Irr-TV.
Tänk att ingen såg det! Tänk att ingen sa något! Att ingen flikat in ett - "Ni tror inte att folk tänker på irr-lära? Särskilt när annonsen ofta är utan förklaring?"

7 kommentarer:

Jaken sa...

Extra roligt är det när den ligger högst upp i en annonsspalt, så att det ser ut som att alla annonser under den hör ihop med irr-tv ...

Emanuel Karlsten sa...

Haha! Det hade jag inte tänkt på innan!

Jaken sa...

Inte jag heller, i ärlighetens namn, det var Ann-Charlotte som påpekade det.

Och vet du: I morgon blir det en helsidesannons med Irr-tv :-)

Emanuel Karlsten sa...

Då ska jag hålla ögonen öppna!

Jaken sa...

Äsch, det var visst Urban som lurade mig ...

Eva-Maria sa...

Vet du Emanuel vad IRR-TV gör? Läser deras månadsmagasin varje månad. Seriöst arbete.

Där kan man tala om skördearbetare som inte är förvirrade eller villolärare. De gör jobbet som högfärdiga teologer kanske på sin höjd läser om och får titlar på när de smulat sönder och tolkat och presenterat fina avhandlingar.

IRR-TV förtjänar respekt, Emanuel!!! Men jag är inte utan humor jag heller ;)

Emanuel Karlsten sa...

Skönt att du inte är utan humor. Det hoppas jag IRRTV har såhär i efterhand också.