söndag, september 02, 2007

Tillbaka i sajber

Läser igenom de senaste inläggen och inser att de hållit undermålig kvalitet. Ber om ursäkt för det. Dåligt genomarbetade. Massa stavfel. Pinsamheter.

Och så ordet "bjucka". Nytt lågvattenmärke.
Det var Filip Sturwe, vår "hemlige gäst" under samkvämsdagarna, som kilade in det i mitt närliggande ordförråd. Som en objuden, osnuten gäst låg den där bland "burlesk" och "adekvat" och kittlade. Det medelåldersförtuffa ordet kändes så off att det blev roligt. Jag roade mig själv med att tänka i bjudningsmeningar, så jag fick kasta in ett bjucka. Skratta med mig själv. Och så slank den in.
Ledsen för det.

Förresten. Axess har förresten inte svarat på min OS(A)ning än (Hur böjer man OSA?). Det beror väl på att det inte hunnit bli måndag än? Att de gick tidigt i fredags?

Inga kommentarer: