fredag, september 07, 2007

Varför sätter jag mig alltid i dessa öppna fyrstolar?

Så sitter jag på det galna Örebro-tåget igen.
En kille sätter sig mittemot och verkar vilja inleda en diskussion.
- Så, säger han och tittar på mig, mina väskor och återupptar meningen.
- Du går i gymnasiet, eller?
Jag skrattfnyser. Grymtar lite. Att han inte riktigt förstått att jag är 6 år äldre än den äldsta gymnasieåldern. Jag vill ställa mig upp för att visa mig själv i helfigur. Min lönnfeta kropp. Mina långa ben. Böja mig fram för att peka på min nästanskäggväxt. Använda svårt språk. Jag vill visa upp min flickvän, visa mitt välstämplade pass.
Ta honom i hans röda krage och skrika "24" i ansiktet på honom så högt och vanvettigt att små otuggade klumpar från lunchen flyger ut och klibbar sig fast i hans ansikte.
Men det gör jag inte.
- Haha. Nejdu, så var det kanske inte riktigt.
Och där och då tar jag upp datorn, slutar svara på hans frågor och låtsas väldigt upptagen.

Inga kommentarer: