lördag, september 22, 2007

Wake-up call

Vaknar av mobilen surrar. Av någon anledning har jag för länge sedan tyckt att det skulle vara roligt att påminna mig själv om att jag idag blir 9000 dagar. Så jag knappade in en påminnelse, och det är den som idag väcker mig.
Sen när är det roligt att bli påmind om att man blir äldre?
Det enda jag tänker på är allt jag inte gör. Att jag fortfarande går på folkhögskola. Att jag antagligen aldrig kommer ta någon akademisk examen. Att jag inte har magrutor. Att jag ännu inte hittat någon filip-fredrik-partner. Att jag är en sopa på att laga mat. Att jag aldrig kommer få vara med i Idol.

Och idag fyller jag alltså 9000 dagar.
Jaha. Grattis till mig själv då.

3 kommentarer:

Patricia sa...

Hur ska du fira?

Emanuel Karlsten sa...

Jag festade till det med att ligga i sängen fram tills ett.
Känns vettigt.

Jonna sa...

Mmmm. Nej du har då inte lyckats med något du...