onsdag, oktober 10, 2007

Dagen dammsuger mig

Det är ju helt värdelöst att jobba på en tidning när man har blogg.
Jag kan inte skriva om nyheter, eftersom andra medier kanske snappar upp de då. Gissa om jag igår var sugen att skriva om den där Microsoftevangelisten som finns i Dagens tidning (igen, jag kan ju inte länka till artiklar jag själv skrivit, men just nu ligger den som en toppuff på dagen.se).

Inte heller kan jag kommentera den bloggare som skrivit negativt om Dagen den senaste tiden. Inte för att jag känner något behov att kritisera honom utifrån sakfrågan, men däremot hade det varit roligt att bara kommentera händelsen. Undra varifrån aggressiviteten kommer. Undra om det finns tillräckligt med underlag för kritiken.
Men det kan jag ju inte skriva om. Väl? För jag är ju nu en del av dagen. Mina tankar - eller minsta antydan till kritik - skulle ju klassas som partiskt ogiltiga.

Så då får jag sitta här för mig själv. Och tycka till om svordomar och grejer.
Men det är ju rätt roligt det också.

Inga kommentarer: