tisdag, oktober 30, 2007

Jag har smakat kunskapens frukt

Det tar uppenbarligen inte mer än en behandling. För nu har jag hamnat i spiralen. Ontinacken-spiralen. 'Oj, aj'-spiralen.
Hela dagen har jag gått med någon slags märklig nackspärr. Och allt beroende på denna mammons lakej till massös.

Jag är cementad i min övertygelse av att jag nu har skapat mig ett behov jag inte aldrig behövt. Väckt en sovande björn, liksom.

För jag som i 24 år har klarat mig utan en enda nackkram ligger nu i fosterställning och kan inte tänka på annat än babyoljiga händer som pressar muskelknutar.

Jag är fast. En junkie. Jag har smakat på frukten från kunskapens träd. Fjäll har fallit från ögonen. Jag var blind men nu jag ser.

Åh, Gud, jag önskar mig tillbaka till oskuldfullhetens stadie. Då jag, likt adam och eva, var omedveten kring min egen nakenhet - mina knutar i nacken.

Inga kommentarer: