fredag, oktober 26, 2007

Jag har världens minsta överkropp och världens längsta ben



Jag hittar en gammal bild på mig på facebook och tappar hakan. Vad är det för monstruöst långa ben som sticker ut från vad som ska antas vara mina försvunna höfter och försvinnande överkropp. Det kan ju inte vara mina? Det måste vara nåt panoramaobjektiv?
Ser ni? Jag skulle kunna stapla två överkroppar på varandra och det skulle ändå inte vara högre än mitt utsträckta ben!

Plötsligt får jag tillbaka en massa flashbacks.
Om hur jag och min blivande flickvän hade haft picknic i grönskan och hon skulle vila sitt huvud på min mage. Men hur hon än letade med sitt huvud så hittade hon bara höftben och revben.
Hon: Men du, var är magen?
Jag: Jaa.. Nä, jag har liksom en ganska kort överkropp.
Hon: Vadå?
Jag: Ja, det finns liksom inget mellanrum mellan höftbenet och revbenen.
Och så asgarvade hon.

Men det har även funnits upsides. Som när vi precis ryckt in i lumpen och skulle göra muskeltester. Armhävningar, situps och ryggsträck.
Ryggsträcket gick ut på att vi la oss raklånga över en bänk med bara överkroppen som stack ut. Sen gällde det att hålla överkroppen uppsträckt så länge som möjligt. Så fort man vek sig så var det slut. Allt gick på tid.
Min tur. Jag la mig, och kände efter så att höftbenet slutade precis i höjd med kanten bänken. Och så började tiden gå.
Två minuter gick. Många gav sig.
Tre minuter. De flesta hade gett sig.
Fyra minuter. Nu var det bara jag kvar.
Helt plötsligt samlades alla runt mig och skrek och ropade för att heja fram mig till att ta den nya kompanirekordtiden.
Och jag rodnade.
För med min stump till överkropp skulle jag kunnat ligga där hur länge som helst.
När jag till sist var uppe i sex minuter kändes det nästan löjligt, och jag gav mig. Och för resten av min lumpentid blev jag ihåkommen och hyllad.

Jahjälp vilken freakshow man är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du tänkt på varifrån du ärvt din kroppsbyggnad?? Du kan ju se dig omkring nästa gång du kommer hemikring... Men långa ben är väl snyggt...?!

Nineve sa...

"försvunna höfter" är väll inget annat än manligt???