fredag, oktober 19, 2007

Jag är stolt över min arbetsplats


Idag hade vi redaktionsdag. Vi har nyligen fått presenterat ett undersökningsresultat om hur vi, som tidning, ska nå de vi idag inte når.
Det är spännande.

Så vi träffades på ett fancy ställe med fin mat och extremtrevlig personal (Åh, så jag älskar att vara på ett privat företag som drivs på marknadsekonomisk grund) och pratade framtid.
Det är så fint. Att vara på en plats som satsar för att få sina arbetare att må bra, och visionera fritt om framtiden - hur kan vi bli bättre. Jag gillart.

Det kändes inte mindre inspirerande av att nyhetschefen hade fixat en fantastiskt kreativ framsida till dagens tidning (som trycktes upp i abnomt stor upplaga för att förbereda inför Dagen-dagen - en dag som riktas till alla tidningens ägarförsamlingar mfl.).

Det gjordes en wrap-over på förstasidan där det kluddades med spritpenna av vad tidningen är. "Starkt varumärke" på loggan, "Skarpa analyser" över ledarsidorna, "Spännande intervjuer" över adaktusson-intervjun.

Innanför var tidningens vanliga förstasida, utan kludd.

Vi är bra på Dagen.
Det vet ni, va?

1 kommentar:

Kristofer sa...

Och jag är såklart stolt över att mitt vänstra öra tryckts upp i abnormt stor upplaga ;-)