måndag, oktober 29, 2007

Massage är överskattat

Nu vet jag att massage är ett behov vi klena, individualistiska, egocentrerade människor skapat. Ännu ett trick för oss att må bra - förlåt - bättre. Ännu ett sätt att skylla en krämpa på någon/något.
Raljerande, givetvis.
Men så känns det efter att ha kommit ut från massagerummet och nyvaket konstatera att det inte var mycket mer än en halvtimmes vila, med tillhörande beröring. Extremt överskattat.

Dessutom smörjer de in en i babyolja. Jag hatar oljor och salvor. Jag hatar att bli sådär fuktig. Jag blir blötkatt-tokig. Det var således inte världens bästa öppning när det första massösen gjorde var att droppa onormalt mycket superkladdig olja över hela min rygg, och sedan gång på gång råka komma åt min öron med de kladdiga händerna.

När jag sedan läser kommentarerna där en kollega berättar att massagen inte alls är gratis, och en annan gör mig beredd på kommande förkylningar känns halvtimmen som en total waste of time.

Och till dig som också skulle få massage för första gången: nej, man behöver inte förbereda sig alls. Eller ens ha med sig något.
Men jag är fortfarande osäker på om jag gjorde något fel i sättet jag tog av mig kläderna på överkroppen. Om jag skulle inväntat något eller så. Massösen såg märkbart besvärad ut.

Men det kan ju å andra sidan också bero på min överkropps närmast magiska attraktionskraft.

2 kommentarer:

underbaraclara sa...

haha. ja vatusan, jag hatar när ma ska klä av sig. jag gjorde bort mig när jag var hos hudterapeuten, Jag sparkade henne på låret när jag skulle dra av stöveln. ajajaj. inte bra öppning dära. tyckte att hon var ovanligt hårdhänt den resterande timmen.

Anonym sa...

Jag tror att massören var tänd på dig... Mmm...