tisdag, oktober 23, 2007

My manhood!

Jag har känt mig så fräsch de senaste dagarna. Det är min nya deo. Köpte den akut en gång. Hittade inga klassiska, så jag testade ett nytt märke. Nivea.

Jag har inte fattat vad det var som varit så fräscht. Det enda jag insett är att om jag vill må lite bättre så är det bara att flaxa lite med överarmarna så pyser det ut en vacker arom.

Men så idag gjorde jag den hemska upptäckten. Jag har tjejdeo! Exakt samma doft som Jonna har! Jag fattar inte! Det står inte någonstans på burken! Men det står mig nu fullständigt klart - det är tjejdoften som gör mig fräsch.
Och helt plötsligt skäms jag som en hund. Av att jag gått till jobbet varje dag och doftat rosa himmel och sommaräng. Att jag inte fattat.

Vad har mina parfymkännande kvinnliga kollegor egentligen tänkt om mig? Funderar de nu på om jag bär trosor till jobbet?

Tills vidare kommer jag nu morgonpreppa mig med aceton och tvål under armarna.

2 kommentarer:

Johan Stenberg sa...

Jag har gjort samma misstag, men frugan lärde mig knepet. En riktig mansdeo är grön eller blå och har alltid texten "sport" på sig. Om inte så är det en damdeo.

Nineve sa...

Såhär är det med deo...man använder en sort och identifierar efter ett tag den doften med svett...så byter man deo o känner sig sen jättefräch