fredag, oktober 19, 2007

Små korta fredagstips

Om ni, mot all förmodan, skulle sitta hemma och uggla, som jag (förlåt ByGrace, jag skulle ha varit på er konsert. Nu är det försent. Ni börjar om två minuter), så får ni här tre små läsvärda, längre texter.

Den första är om den där humanistdrabbningen jag pratat om. Den mellan de "riktiga" humanisterna och "humanisterna". Eller; den mellan Anders Björnsson och Christer Sturmark.
Birger Schlaug har skrivit om den. Och skrivit om sitt eget sökande under en motorcykelfärd.
Ömsint.
http://schlaug.blogspot.com/

Sen har Marcus Svensson på SMP (han gick också kaggeholm, btw - inte för att jag gjorde det...men iaf) som skriver om bloggares makt i den politiska världen.
http://smp.se/ledare.html
(länken fungerar nog bara idag, sorry. Och vad är grejen med smp's hemsida? Världssämst? Och de ska få Twingly? t t t t t )

Till sist är Elisabeth Sandlund, denna radikala kvinna (som för övrigt fått mig - för första gången - bli intresserad av att gå till Svenska Kyrkan), intervjuad av Oskarshamnsposten (barometern) inför hennes besök där imorgon.
Se nån snubbes analys och lyssna till intervjun!

Så.
Spring nu iväg och roa er, barn.

Inga kommentarer: