fredag, oktober 12, 2007

Vilken Dag(en)


Idag är en såndär dag då jag känner mig extra stolt över att vara en del av Dagen.
När vi visar hela vårt spektrum av kompetens och kreativitet.

Andreas gjorde igår en fantastisk förstasida, där han, istället för att lyfta puffar, gör förstasidan till ett kontrakt där vi lovar att vara goda förebilder för vår omgivning - ett beslut om ett aktivt samhällsengagemang.
På några rader, och genom en klar nyhetsvärdering, visar Dagen tydligt att tidningen inte handlar om en slentrianmässig jakt på nyhetsstoff från en trött frikyrkovärld, utan om att engagera och trigga läsarna att själva ta ställning och reagera.

Mään. Jag blir så stolt så jag spricker. Springer runt med datorn och pdf-tidningen och ropar till alla att de ska komma och titta. Jag vill tillbaka till jobbet bums. Börja bygga ett Dagen.se som, med samma uppdrag, gör massa kreativa och roliga prylar.

Hela tidningen är för övrigt idag späckad med intressantheter. Therese har tillsammans med redigerare gjort ett fantastiskt jobb med featuresidorna och börjat en ny serie - "Jaha!" - som ska få oss att lyfta på ögonbrynen över olika saker (idag en sammanfattning av vad religioner egentligen handlar om).
Alkoholserien fortsätter.
Dagen uppmärksammar att en kristen friskola fått bäst i test (sug på den Marita Ulvskog) och Thomas skriver en bra ledare.

Hörrni.
Skit i era andra morgontidningar. Köp Dagen. Aldrig har det känts så uppenbart.

2 kommentarer:

underbaraclara sa...

Fantastiskt!!!
Och grattis till Jonnas Lindalänk. Det förtjänar hon verkligen!

Trevlig helg!

Z sa...

Sjysst löfte! :)