torsdag, november 29, 2007

Hörru, Björnligan ringde. De ville ha tillbaka sin maskering.

Vi satt på restaurang och hade det mysigt, när mitt öga råkade flacka över till bordsgrannen. Jag tittade igen och fattade inte vad som var fel. Var det håret, eller den omöjliga gravitationsupphävarfrisysen? Inte. Så jag snabbtittade igen, och igen, sådär 'oj vad trött jag är, jag måste rulla nacken' (jag vet, jag är världens sämsta smygtittare), och förstår till sist.
Killen har målat en mask kring ögonen. På riktigt och på fullaste allvar sitter han på middag med sin date med en påmålad mask. Den är mörkbrun och sträcker sig från öra till öra.
Det är fascinerande, och till sist kan jag inte låta bli att glo (lugn, utåt sett så låtsades jag få nackspärr) och slutligen dokumentera. Och det visade sig vara på riktigt. Klicka på bilden, förstöra den och granska. Det är helt sant!
Och nu kommer la questione: är det jag som är ute - som tycker det här är helt...ovanligt?, eller är det han som är inne för han är så...framsynt..?

7 kommentarer:

Rebecca sa...

vem vet.. han kanske är skåespelare och hade lunch från någon skolföreställning.. ? Eller så ville han bara bryta ett mönster hos sig själv.. ett bra sätt är att överdriva..

Anonym sa...

...och framför allt så borde folk få vara som de är utan att behöva bli uthängda av Dagen-reportar.

Kristofer sa...

"utåt sEtt". Snälla Manne, ingick inte stavningskursen i dealen med Dagen ;-)

Emanuel Karlsten sa...

Men hjälp. Hur ofta får ni (i synnerhet anonyma) slänga fram "Dagenreporter"-kortet?

Rebecca sa...

haha.. ok.. i sällskap av de andra måste jag nog förtydliga att min kommentar inte var menad som kritik utan en seriös ..(?) tanke..

Emelie karlsten sa...

Ser det inte lite ut som att han har bröst också?

Emanuel Karlsten sa...

Ja, nu när du säger det så..!