måndag, december 10, 2007

Jag har blivit overrajdad

Jag har varit förkyld i helgen. Jobbigt, såklart. Men fascinerande att iakta också. För i kampen för att bli frisk är det inte mycket som hjälper. Huskurer i all ära - de kan hjälpa dig klia inuti halsen, och alvedon kan lura dig frisk i en timme eller två. Men det enda som verkligen hjälper är att ligga helt stilla. Inte röra en tum och invänta att vita blodkroppar, immunsystem får jobba sig svettiga på att koka ihjäl ovälkomna bakterier. Det är märkligt. Som att min kropp tar över hjärnan. Att det liksom är ett inbyggt säkerhetssystem som manifesterar en regel om att 'fattar hjärnan inte alla symptom om vila så är det fritt fram att köra en override och däcka honom några dagar'.

Ja, så det är vad som hänt i helgen. Jag har legat i sängen och inte rört mig. På sin höjd några fingerklick för att byta film på datorn.
Därmed poängterades också overridens enda positiva sida.

Inga kommentarer: