onsdag, januari 16, 2008

Hjärteknip

Jag går in på bloggstatistiken på jagvetintehurlänge.
Och får hjärteknip.
Jag har inte bloggat på över två, nästan tre, veckor och fortfarande är ni väldigt många som går. Som har bokmärkt, klickar och klickar, men aldrig får se något.
Inte en enda post har jag förmått 2008.
Men så ser jag er framför er.
Hur ni med förväntan slår in min lilla bloggadress.
Väntar att jag skrivit något lustigt, meningslöst eller tänkvärt.
Men allt ni får är en töntig post om ett julmms.

Och ni blir nedslagna.
Tänker att det snart får vara slut.

Jag får klump i halsen.
Och skriver detta.

Jag lever!
Men gör väldigt mycket.
Det händer väldigt mycket.
Och snart kanske ni får ta del av det också.
Jag återkommer.

3 kommentarer:

hepper sa...

Inte för att jag på något sätt vill krossa din illusion om trogna läsare eller så. Personligen använder jag en RSS-läsare för att hålla koll på mina bloggar. Varje gång den kollar om du skrivit något nytt så skapas det antagligen en hit i din statistik.

Emanuel Karlsten sa...

Nejdu.
Den illusionen kan du inte krossa.
En rss-läsare ger inga besök till sajten.
Gör om, gör rätt.

Anonym sa...

Det finns en möjlighet att du inte är universums mittpunkt. Jag tror folk överlever. Men hare bra.